4:25 PM

Fadhilat Bismillah~

Membaca Bismillah setiap kali melakukan sesuatu pekerjaan atau perbuatan sebenarnya memberi kebaikan yang sangat banyak. Allah sendiri memerintahkan malaikat mencatat umat manusia yang membaca Bismillah.

Seseorang yang membaca Bismillah sebanyak 21 x ketika hendak tidur, akan aman dari gangguan syaitan, kecurian, maut yang mendadak dan bala. Sementara pasangan yang membacanya ketika hendak berjimak, akan lahir anak yang cerdas, terbuka hatinya serta menjadi anak yang soleh dan bagi ibu bapanya kebajikan sejumlah tarikan nafas anak itu.

Membaca 41x Bismillah ke telinga orang yang pengsan, insya-Allah dia akan sedar semula.

Membaca 313x Bismillah serta 100 x selawat pada waktu pagi Ahad sewaktu matahari terbit dengan mengadap kiblat, insya-allah akan mendapat rezeki yang tak terduga.

Bagi ibubapa yang mempunyai anak bebal, eloklah dibaca Bismillah sebanyak 786x kemudian ditiupkan pada air lalu diberi minum anak itu selama 7 hari pada saat matahari terbit, insya-allah lenyaplah kebebalannya. Perkara yang sama juga dilakukan kepada adik beradik, suami isteri atau sesiapa yang dimaksudkan.

Sesiapa yang membaca sebanyak 50x Bismillah di hadapan orang zalim, akan tunduk dan takutlah orang zalim itu.

Bagi perempuan yang hamil, tulislah 61 x kalimat Bismillah hingga akhirnya dengan huruf Arab di atas kertas putih lalu sisipkannya ke perut wanita itu, insyaallah hidup anak yang dikandung itu.

Mereka yang berniaga, bacalah 786x dihadapan dagangannya lalu dihembuskan, selama 7 hari dengan izin Allah akan majulak perniagaannya.

0 comments: